mBank prezentuje: nowoczesny serwis informacyjny

Klienci mBanku mogą już korzystać z nowej wersji portalu informacyjnego www.mBank.pl, który został zaprojektowany z myślą o wygodzie i wymaganiach współczesnego użytkownika internetu. Nowy portal mBanku pojawił się w sieci w nocy z 8 na 9 października 2011 r. Jest to już czwarta duża zmiana serwisu od czasu powstania pierwszego banku internetowego w Polsce.

- Dla nas zmiana serwisu informacyjnego ma szczególny charakter, ponieważ jest to pierwsze i najistotniejsze miejsce kontaktu z klientem, to tu poznaje on nasz bank i dokonuje decyzji, czy spełniamy jego oczekiwania – mówi Tomasz Lipiński, odpowiedzialny za projekt nowego serwisu mBanku. - Od ostatniego wydania portalu minęły blisko 4 lata. Przez ten czas lista proponowanych przez bank produktów została poszerzona o kilkadziesiąt pozycji. Naszym głównym celem było więc pokazanie jak najszerszego spektrum oferty, tak aby klient miał w zasięgu jednego kliknięcia dostęp do najważniejszych dla niego opcji – dodaje Lipiński.

W nowej wersji portalu zmianie uległa nie tylko strona wizualna, ale także funkcjonalny podział zawartości. Kolorystycznie nowa odsłona serwisu informacyjnego nawiązuje do korzeni mBanku i pierwszego wydania portalu z 2000 r. Dominującym kolorem na stronach jest biały oraz czerwony. Całość w warstwie graficznej została zaprojektowana zgodnie z najnowszymi trendami w tworzeniu serwisów, które charakteryzują się dużymi powierzchniami graficznymi, wyeksponowanymi tytułami oraz czcionkami dobrze prezentującymi się na tabletach czy też laptopach.

Wśród innych nowości można znaleźć szereg ułatwień nawigacyjnych tj. rozwijane menu główne gromadzące podstawowe informacje o grupie produktowej wraz z punktami startowymi do miejsc z nią powiązanych np. regulaminów, taryf.

Kolejnym nowym rozwiązaniem w serwisie jest wyszukiwarka kontekstowa podpowiadająca klientowi tematy, które mogą go zainteresować w trakcie wyszukiwania oraz rozbudowana stopka, pełniąca rolę narzędzia doradczego pomagającego sprofilować produkty pod swoje potrzeby.

Portal został logicznie podzielony na trzy funkcjonalne części:

Nowością są natomiast sekcje:
1. Debaty, w której klienci mogą swobodnie wyrażać swoją opinię na zadany przez bank temat;
2. Społeczność, w której prezentowane są profile osób zarejestrowanych jako klienci banku;
3. Pomysły, w której klienci prezentują własne rozwiązania i sposoby na usprawnienie pracy banku.

Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym 2,7 mln Klientów. Od lat marka mBanku pozostaje synonimem bankowości elektronicznej. W niezależnych badaniach i plebiscytach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez Klientów w Polsce (m.in. Audyt Bankowości Detalicznej TNS Pentor za I kwartał 2011 r.). W roku 2011 mBank został także ogłoszony najbardziej przyjaznym bankiem internetowym w prestiżowym plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”.